Kesäsäästä ei kukaan tiedä, mutta yksi asia on varma: Printcomin Service Desk on avoinna koko suven. Yritysten IT-ongelmat ratkeavat notkeasti ja ripeästi myös kesä-, heinä- ja elokuussa!

Printcomin Service Desk koordinoi VIPU-käyttäjätukipalvelua. Se tarjoaa kiinteällä kuukausihinnalla henkilökohtaista ja ratkaisukeskeistä palvelua kaikkiin pääte- ja oheislaitteisiin sekä yhteisten sovellusten käyttöön liittyvissä ongelmissa.

”Service Desk -palvelu on tarkoitettu yrityksille, jotka tarvitsevat apua arkisissa IT-asioissa. Otamme vastaan häiriöilmoituksia ja palvelupyyntöjä, jonka jälkeen asiantuntijamme ratkaisevat ongelmat mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti”, kuvailee Service Deskin ja lähituen palvelupäällikkö Michael Gartz.

Enemmistö IT-haasteista ratkaistaan nopeasti etäyhteydellä

Asiantuntijat päivystävät pääsääntöisesti arkisin klo 8–16 – myös lomasesonkeina! Puheluihin vastataan keskimäärin 19 sekunnissa ja puhelut kestävät tyypillisesti noin 6 minuuttia. Noin 80 % ongelmista voidaan ratkaista kätevästi etäyhteydellä.

”Nykytekniikka mahdollistaa paljon! Pystymme antamaan asiakkaillemme tukea heti sekä usein tarjoamaan ratkaisun sijainnista riippumatta. Poikkeuksen tähän tuovat esimerkiksi laiterikot, jolloin lähitukitiimimme ottaa asian hoitaakseen”, Gartz toteaa.

Etätyön yleistyminen näkyy yhteydenotoissa

IT aiheuttaa monissa yrityksissä jonkin verran päänvaivaa. Onneksi Printomin koulutetut asiantuntijat voivat auttaa. Tänä vuonna VPN-ongelmat ovat korostuneet yhteydenotoissa.

”Koronakevät kasvatti etätyön suosiota ja moni tarvitsikin aluksi tukea VPN:n kanssa kotikonttorille siirtyessään. Yleensä tyypillisimpiä yhteydenottoaiheita ovat työasemissa esiintyvät viat, erilaisten tunnusten luominen ja poistaminen, salasanan nollaukset sekä lisenssimuutokset”, Gartz summaa.

Päivitysten automatisointi pitää työasemat ajan tasalla

Gartz tiimeineen on kehittänyt Service Deskin toimintaa entisestään kuluvana vuonna.

”Olemme muun muassa automatisoineet asiakkaidemme työasemien tietoturva- ja käyttöjärjestelmäpäivitykset. Näin varmistamme, että työasemat pysyvät ajan tasalla”, Gartz kertoo ylpeyttä äänessään. ”Suuret päivitykset sekä pakotetut uudelleenkäynnistykset suunnitellaan aina siten, että ne aiheuttavat asiakkaalle mahdollisimman vähän haittaa ja maksimaalisesti hyötyä”, hän lisää.

Service Desk on tukenasi läpi kesän!

Printcom Service Desk
Puh. 020 7280 549
sd@printcom.fi

Viisi Microsoft 365 -vinkkiä lomaan valmistautuvalle

  1. Jokainen tarvitsee aikaa arjesta palautumiseen. Merkitse työkalenteriisi loma-aikasi ”Poissa”-merkinnällä. Tällöin myös muut tietävät, että olet vapaalla.
  2. Laita automaattinen poissaoloviesti sähköpostiisi lomasi ajaksi. Kirjoita viestiin, milloin tulet takaisin sekä ohjeet kiireellisiä tilanteita varten. Onko työpaikalla esimerkiksi joku toinen henkilö, jonka yhteystiedot voisit antaa?
  3. Helpointa on, jos laitat automaattisen poissaoloviestin päättymään tiettynä päivänä. Voit myös kytkeä viestin päälle määrittelemättömäksi ajaksi – muista tällöin ottaa poissaoloviesti pois päältä palattuasi lomalta.
  4. Jos et halua lukea työsähköposteja kännykästäsi, ota sähköpostin synkronointi pois puhelimesi asetuksista.
  5. Onko sinulla lomasijainen? Ota automaattinen sähköpostin edelleen lähetys käyttöön: tällöin tiedät, että asiat hoituvat myös lomasi aikana.