Service Deskin tehtävä on reagoida nopeasti ja tehokkaasti asiakkaiden IT-ylläpito- ja asennustarpeisiin. Järjestelmäasiantuntijat ratkaisevat ongelmatilanteita jopa jo puhelun aikana. Soita tai lähetä sähköpostia, saat apua etänä tai paikan päällä.

– Service Desk nopeuttaa asiakaspalvelua ja lähitukea. Se on olemassa, jotta asiakkaamme saavat oikeanalaista tukea mahdollisimman nopeasti, toteaa palvelupäällikkö Harri Salama Printcomilta.

Oikea osaaja oikeaan paikkaan

Printcomilla on 19 järjestelmäasiantuntijaa, joista 3 työskentelee Service Deskissä. Asiakkaiden luona liikkuvat ammattilaiset eivät aina ehdi vastaamaan puhelimeen. Service Deskistä saa apua nopeammin.

– Monet ongelmat, kuten salasanan unohtuminen, ratkeavat jo puhelimessa tai niin, että avaamme etäyhteyden. Tarvittaessa lähetämme vapaana olevan ekspertin paikan päälle, kertoo järjestelmäasiantuntija Esa Honkaniemi.

Service Desk vastaanottaa puhelut ja sähköpostit, sekä erilaisista järjestelmistä, kuten Printcom Monitorista tulevat hälytykset. Taustalla on tuotannonohjausjärjestelmä, johon päivitetään kaikki IT-ylläpito ja -asennustyöt. Siten kokonaisuus pysyy hallinnassa.

– Kirjaamme työt järjestelmään ja delegoimme ne kiireellisyysjärjestyksessä eteenpäin, jotta voimme palvella parhaalla mahdollisella tavalla. Näin taataan myös työrauha kentällä toimiville järjestelmäasiantuntijoille, Honkaniemi toteaa.

Työhistoria tallentuu Service Deskiin

Kun kaikki tiedot ja työt ovat yhden numeron takana, koko pakka pysyy kasassa. Service Deskiin voi lähettää myös sähköpostia. Asiakas saa seurantanumeron, ja tiedon siitä kun työ on vastaanotettu ja kun se on valmis. 

– Jos työn päättymisen jälkeen pitää tehdä vielä jotain, riittää että asiakas vastaa sähköpostiin. Työ avataan uudestaan ja asiakas pysyy kärryillä koko ajan, Salama kertoo. 

– Järjestelmään myös kirjautuu koko työhistoria, mikä helpottaa tulevaisuudessa ongelmien ratkomista. Jos se oma, tuttu asiantuntija on vaikkapa lomalla, muutkin pääsevät heti kiinni asiaan ja reagointinopeus säilyy hyvänä.

 

Service Desk

p. 020 7280 549

servicedesk@printcom.fi